Τον «γόρδιο δεσμό» του κυκλοφοριακού εμφράγματος και των προβληματικών μετακινήσεων των πολιτών μέσα στα αστικά κέντρα, επιχειρούν να λύσουν τρεις μεγάλες ελληνικές πόλεις με την εγκατάσταση δικτύων τραμ. Σε Πάτρα, Ιωάννινα και Βόλο, έχουν εκπονηθεί πλήρεις μελέτες, προκειμένου να υποδεχθούν το ήπιο μέσο σταθερής τροχιάς μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.
Η λύση του τραμ θεωρείται πλέον κατάλληλη για πόλεις από 100.000 μέχρι και 300.000 κατοίκους, καθώς η κατασκευή του είναι αρκετά πιο οικονομική από υπέργειους ή υπόγειους σιδηρόδρομους, ενώ έχει ασύγκριτα περισσότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα αστικά λεωφορεία. Όπως δημοσιεύει η «Real planet», τα βαγόνια του τραμ δεν επιβαρύνουν με ρύπους την ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων, καθώς δέχονται ενέργεια από το δίχτυο ηλεκτροδότησης των πόλεων, ενώ είναι πιο ευέλικτα από τα λεωφορεία, έχοντας τη δυνατότητα να μεταβάλλουν τη χωρητικότητά τους τις διάφορες ώρες της ημέρας, ανάλογα με την επιβατική ζήτηση.
Από πλευράς σχεδίων και μελετών, Πάτρα, Ιωάννινα και Βόλος είναι ήδη… με το ένα πόδι στο τραμ. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου παρουσίασε το σχέδιο για το τραμ Ιωαννίνων, προκρίνοντας μάλιστα το σύγχρονο και οικονομικό «ελαφρύ τραμ» που έχει εγκατασταθεί τα τελευταία χρόνια σε διάφορες μικρές ευρωπαϊκές χώρες. Σε Βόλο και Πάτρα τα σχέδια έχουν ολοκληρωθεί από το 2010, περιλαμβάνοντας την πορεία των γραμμών του τραμ μέσα στον αστικό τους ιστό, αλλά και πλήρη οικονομοτεχνικά στοιχεία που δείχνουν ότι ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς μπορεί να είναι λειτουργικό.
Το στοίχημα για τις τρεις ελληνικές πόλεις είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου.
Από πλευράς σχεδίων και μελετών, Πάτρα, Ιωάννινα και Βόλος είναι ήδη… με το ένα πόδι στο τραμ. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου παρουσίασε το σχέδιο για το τραμ Ιωαννίνων, προκρίνοντας μάλιστα το σύγχρονο και οικονομικό «ελαφρύ τραμ» που έχει εγκατασταθεί τα τελευταία χρόνια σε διάφορες μικρές ευρωπαϊκές χώρες. Σε Βόλο και Πάτρα τα σχέδια έχουν ολοκληρωθεί από το 2010, περιλαμβάνοντας την πορεία των γραμμών του τραμ μέσα στον αστικό τους ιστό, αλλά και πλήρη οικονομοτεχνικά στοιχεία που δείχνουν ότι ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς μπορεί να είναι λειτουργικό.
Το στοίχημα για τις τρεις ελληνικές πόλεις είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου.
newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου