Ο Νάσος Βακάλης συνεργάζεται με την Dreamworks και δημιουργεί χαρακτήρες που ζωντανεύουν στις ταινίες κινουμένων σχεδίων. Για τους ιδιότυπους πρωτα-γωνιστές και τις πρωτότυπες ιδέες του έχει τιμηθεί και με βραβείο ΕΜΜΥ.
O Nάσος Βακάλης πρόσθεσε πριν από μερικές ημέρες ένα ακόμη βραβείο στη συλλογή του. Πρόκειται για την Τιμητική Διάκριση από το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας για "την άψογη κατασκευή και την ευσύνοπτη ανάπτυξη μιας σατιρικής παραβολής" της ταινίας animation Human Nature. "Είναι για εμένα μεγάλη, αναπάντεχη χαρά να αναγνωρίζεται η προσπάθεια και το έργο μας. Να σκεφτείτε όταν το 2006 κερδίσαμε το ΕΜΜΥ, παρόλο που ήξερα ότι το project μας είχε περάσει στην τελική φάση, δεν πίστευα ότι τελικά θα μας έδιναν το βραβείο. Οταν ανακοινώθηκε, δεν πίστευα στα αυτιά μου!", λέει ενθουσιασμένος.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκίνησε δουλεύοντας ως σχεδιαστής κινουμένων σχεδίων και γραφικών σε πολλά διαφημιστικά γραφεία και μικρά στούντιο της Αθήνας, μέχρι που έφυγε στη Νέα Υορκη για να σπουδάσει στο τμήμα Film and Video του Pratt Institute, όπου ολοκλήρωσε με άριστα τις σπουδές του. Πήρε το Β.F.Α, στις Καλές Τέχνες και το κινούμενο σχέδιο από το California Institute of the Arts στη Valencia της Καλιφόρνιας.
Αμέσως μετά τις σπουδές του, συνεργάστηκε με τις εταιρείες Sullivan-Bluth, Rich Entertainment και Warner Bros. Η μεγάλη τομή στην καριέρα του όμως, συνέβη όταν το 1998, όταν προσελήφθη από την εταιρεία Dreamworks που μόλις είχαν ιδρύσει οι Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τζέφρι Κάτζενμπεργκ. "Στη δουλειά μου για τη Dreamworks, δουλεύω πάνω σε ιδέες άλλων. Μέρος της δουλειάς μου δεν είναι τόσο να δημιουργώ καινούργιους χαρακτήρες -παρόλο που και αυτό συμβαίνει πού και πού- άλλα να βάζω τους χαρακτήρες της εταιρείας σε διάφορες περιπέτειες ή να εφευρίσκω καταστάσεις, όπου να μπλέκονται ανάλογα με τις ανάγκες της ιστορίας που έχουμε να πούμε", εξηγεί.
"Οταν δουλεύω σε κάτι δικό μου, όπως για παράδειγμα τις ταινίες μικρού μήκους που έχω κάνει, το "Human Nature", το "Don't Feed the bear" και το "Fryitless", έχω την ελευθερία να δημιουργήσω χαρακτήρες και καταστάσεις όπως τις θέλω. Τόσο η εικόνα, το πώς είναι ένας χαρακτήρας δηλαδή, αλλά κυρίως η προσωπικότητα του χαρακτήρα, είναι αυτά που με ενδιαφέρουν. Τέτοιοι χαρακτήρες, αλλά και οι διάφορες καταστάσεις που συναντάμε πολλές φορές, είναι για εμένα εμπνευσμένες από πραγματικά γεγονότα που έχω ο ίδιος δει ή ζήσει, εμπλουτισμένες μ' έναν τόνο παρωδίας και υπερβολής. Για παράδειγμα, μια φορά παραλίγο να πέσω θύμα κλοπής του πορτοφολιού μου με τον πιο γελοίο τρόπο. Οταν έπετα από δέκα χρόνια σκηνοθετούσα και έγραφα για την σειρά "Crime Time" με ήρωα έναν κακομοίρη κλέφτη, προσάρμοσα την εμπειρία μου σε μια από τις ανεπιτυχείς προσπάθειές του να κλέψει αυτός πια ένα πορτοφόλι".
Η αντιπαραγωγική Ελλάδα
Παρότι στα τέλη της δεκαετίας του '90, προσπάθησε να μεταφέρει την
"έδρα" του στην Ελλάδα, δεν μπόρεσε τελικά να προχωρήσει. "Μεταφερθήκαμε
στην Αθήνα από το Λος Αντζελες. Υστερα από 3 - 4 χρόνια είδα ότι οι
ευκαιρίες στην Ελλάδα ήταν πολύ περιορισμένες και κυρίως ότι δεν υπήρχε
ενδιαφέρον για το κινούμενο σχέδιο.
Από τη μεριά μου πιστεύω ότι το πάλεψα και δεν φοβάμαι να πω ότι
ήλπιζα ότι θα είχαμε κάποιες προσφορές για δουλειές επάνω σε τομείς που
ήταν ανάλογοι των ειδικοτήτων μας όπως τα media, τα animations και τα
γραφικά. Οταν τελικά τίποτε από όλα αυτά δεν έγινε, κατάλαβα ότι έχανα
τον καιρό μου και πήρα την γυναίκα μου και γύρισα στην Dreamworks όπου
είχα όλο αυτόν τον καιρό ανοιχτή πρόταση. Αλλά αυτό παραμένει για εμένα
μια πληγή", αναφέρει. Από τότε, παρέμεινε μόνιμα στο Λος Αντζελες και
την Dreamworks.
Παράλληλα, συνεχίζει τις δικές του ταινίες. "Κορυφαία στιγμή στην
καριέρα μου θεωρώ -τι άλλο;- το βραβείο ΕΜΜΥ που κέρδισα για τη μεταφορά
σε animation του δημοφιλούς ραδιοφωνικού show "Off Mikes". Το βραβείο
έχει περίοπτη θέση στο σαλόνι μου. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι μόλις
απέκτησα δίδυμα και το αγαλματίδιο είναι εξαιρετικά βαρύ και αιχμηρό
οπότε πρέπει να το κρύψω"!
DREAMWORKS
Εργασιακός παράδεισος
Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, η Dreamworks είναι μία από τις δέκα καλύτερες για να δουλεύει κάποιος στις ΗΠΑ. Αυτό δεν περιορίζεται στις αποδοχές του προσωπικού, αλλά αφορά μια τεράστια γκάμα από ευκολίες και προνόμια. "Το περιβάλλον εργασίας είναι εκπληκτικό", λέει ο κ. Βακάλης. "Ο τρόπος που δουλεύουμε είναι εκπληκτικός. Δεν υπάρχει η έννοια του ωραρίου. Καταλαβαίνουν τι σημαίνει να είσαι δημιουργικός. Εχουν εμπιστοσύνη ότι είσαι εκεί γιατί αγαπάς αυτό που κάνεις". Μέσα στο campus οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση σε σπορ, βιβλιοθήκη, δωρεάν εστιατόριο, προβολές ταινιών κλπ. "Δεν παύει βέβαια να είναι ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Πρέπει να αποδείξουμε ότι αξίζουμε τα προνόμια".ΜΑΡΙΑ ΨΑΡΑ
mapsara@pegasus.gr
ΦΩTOΓΡAΦIΕΣ: Ισαβέλλα Μαστοράκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου