Η Mercedes SLS AMG αποτελεί τα τελευταία χρόνια το αυτοκίνητο ασφαλείας της Formula 1. Στους περυσινούς 19 αγώνες, έκανε 21 φορές την είσοδο της στην πίστα, περισσότερες από ποτέ!
Φέτος ο ρόλος έχει περιοριστεί λίγο χωρίς αυτό να διαφοροποιεί το λόγο ύπαρξής της. Αυτός είναι να βοηθήσει τα μονοθέσια να κινηθούν με ασφάλεια όταν υπάρχει εμπόδιο στην πίστα. Υπεύθυνος για να οριοθετήσει τις ορμές των κορυφαίων οδηγών του κόσμου, είναι ένας συνάδελφος τους, ο Μπερν Μέιλαντερ που διατηρεί αυτό το ρόλο εδώ και 11 χρόνια: «Το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα όταν υπάρχουν ειδικές συνθήκες, αν υπάρχει μεγάλο ή μερικές φορές και μικρό ατύχημα και δεν μπορούμε να απομακρύνουμε με ασφάλεια το μονοθέσιο. Επί υπό δυνατή βροχή όπου το αυτοκίνητο ασφαλείας πρέπει να βρίσκεται στη πίστα», δηλώνει σχετικά ο Γερμανός.
Υπό τέτοιες συνθήκες, το αυτοκίνητο ασφαλείας οριοθετεί το ρυθμό. Η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε σε Grand Prix ήταν το 1973 ενώ από το 1996 έως σήμερα, είναι ανελλιπώς αυτοκίνητο της Mercedes. Εννέα διαφορετικά μοντέλα της γερμανικής μάρκας είχαν αυτό το ρόλο και μέχρι τον Καναδά, είχαν αναλάβει δράση 136 φορές, συμπληρώνοντας 580 γύρους στη… πρωτοπορία ενός Grand Prix.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας, διαθέτει εξοπλισμό ικανό να ενημερώνει τα μονοθέσια που ακολουθούν και ο Μέιλαντερ μας εξηγεί το πώς: «Όλα είναι πολύ στριμωγμένα μέσα στο αυτοκίνητο ασφαλείας. Το πιο σημαντικό κουμπί στη κεντρική κονσόλα, είναι το πορτοκαλί με το οποίο ενεργοποιούνται τα φώτα που αναβοσβήνουν στην οροφή. Υπάρχει ένα ασημί κουμπί που αφορά στα φώτα που αναβοσβήνουν στο εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου καθώς και ένα πράσινο κουμπί που χρησιμοποιείται αν τύχει να μη βρεθώ μπροστά από το πρωτοπόρο και πρέπει να ορίσω τη σειρά των αυτοκινήτων πίσω μου. Χρησιμοποιώντας αυτό, ενημερώνω τα μονοθέσια να με προσπεράσουν. Μόνο τότε ξέρουν πως μπορούν να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπάρχει ένας μπλε διακόπτης που είναι η σειρήνα ενώ έχουμε και δύο οθόνες! Παρακολουθούμε από αυτές τον αγώνα και μερικές φορές λαμβάνουμε πληροφορίες. Είναι σημαντικό γιατί πρέπει και στο αυτοκίνητο ασφαλείας να ξέρουμε τι χρόνους κάνουν τα μονοθέσια. Έπειτα έχουμε και δύο ραδιοφωνικές συχνότητες. Αρχικά τη ψηφιακή ενδοεπικοινωνία αλλά υπάρχει και η αναλογική ενδοεπικοινωνία, σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με την πρώτη. Λαμβάνουμε εντολές από το Κέντρο Ελέγχου του αγώνα. Εγώ δεν παίρνω καμία απόφαση. Απλά παρέχω πληροφορίες και ο το κέντρο ελέγχου του αγώνα αποφασίζει τι πρέπει να κάνει το αυτοκίνητο ασφαλείας».
Τα αυτοκίνητα ασφαλείας της Mercedes έχουν συμπληρώσει 4700 χιλιόμετρα δράσης σε Grand Prix, αναγκάζοντας τους οδηγούς να κινούνται με… υπομονή!
«Ναι, μερικές φορές νιώθεις πως πας πολύ αργά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά αυτοί είναι οι κανόνες για όλους», λέει ο Μίκαελ Σουμάχερ ενώ στο ίδιο μήκος είναι και η άποψη του teammate του στη Mercedes GP, Νίκο Ρόσμπεργκ. Μάλιστα ο 24χρονος μας εξηγεί και τι πρέπει να κάνει ο οδηγός υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας: «Όποτε βγαίνει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, πάμε πολύ αργά και υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να προσέχουμε. Πρώτα απ’ όλα τη θερμοκρασία του κινητήρα, πρέπει λοιπόν να επιλέγουμε υψηλή σχέση με χαμηλές στροφές για να μειώσουμε τη θερμοκρασία του. Πέφτει όμως και η θερμοκρασία των φρένων, πράγμα που αποτελεί πρόβλημα γιατί είναι από ανθρακονήματα ενώ πρέπει να προσέχουμε και τα ελαστικά. Πρέπει να προσέχουμε όλα αυτά, να κάνουμε δοκιμαστικά φρεναρίσματα και να κινούμαστε δεξιά-αριστερά ώστε να κρατάμε τα ελαστικά στην απαιτούμενη θερμοκρασία», λέει ο 26χρονος Γερμανός.
Η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, μπορεί να φέρει ανατροπή στον αγώνα. Οι διαφορές εκμηδενίζονται και οι στρατηγικές αλλάζουν. Ωστόσο, η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα κι αυτή διασφαλίζεται μέσω κορυφαίας τεχνολογίας: «Η SLS AMG αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για μένα, διότι είναι εύκολο στην οδήγηση και το ταχύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας που έχω οδηγήσει ποτέ. Έχει πολύ δυνατό κινητήρα, έναν V8 6.3 lt με 570 άλογα και 650 Nm ροπής. Πολύ ισχυρός κινητήρας που βρίσκεται μπροστά και αρκετά χαμηλά, πράγμα που βοηθά στην ισορροπία του αυτοκινήτου. Έχει μετάδοση διπλού συμπλέκτη με την κίνηση στον πίσω άξονα, πράγμα που βοηθάει επίσης την ισορροπία. Παράλληλα, τα ψαλίδια είναι από αλουμίνιο και αυτό βοηθά τον έλεγχο άρα για μένα, είναι το ιδανικό αυτοκίνητο ασφαλείας», σχολιάζει ο οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας Μπερν Μέιλαντερ.
πηγή: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου