To blog είναι αφιερωμένο στο φίλο μας Νικηφόρο, που έφυγε νωρίς από τη ζωη. Καλό ταξίδι φίλε.... το νου σου

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Δημοφιλή τα συνεταιριστικά Ελληνικά προϊόντα



Τη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών σε προϊόντα εγχώριων παραγωγών επιβεβαιώνει η επιτυχία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΕπιλοΓΗ» που λειτουργεί υπό την ομπρέλα της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών (ΠΑΣΕΓΕΣ) σε διάφορα σημεία της Αττικής.

Το εγχείρημα ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο και ήδη την προηγούμενη εβδομάδα η Ελληνική Διατροφή Α.Ε., ο φορέας στον οποίο υπάγονται τα καταστήματα, εγκαινίασε το πέμπτο κατάστημά του.

Δυνατότητα επιλογής

Οπως περιγράφουν στην «Κ» οι εμπνευστές της προσπάθειας, η κρίση έχει δράσει καθοριστικά στο να αφυπνιστούν τα αισθήματα πατριωτισμού στους καταναλωτές, πολλοί από τους οποίους ψάχνουν στα ψιλά γράμματα των συσκευασιών προκειμένου να διαπιστώσουν αν τα ντοματάκια έχουν πράγματι καλλιεργηθεί και συσκευαστεί στην Ελλάδα και αν η εταιρεία που παράγει το τάδε χαρτί υγείας είναι εγχώρια και απασχολεί Ελληνες εργαζομένους.
Αυτή η τάση προκύπτει από τα στοιχεία πωλήσεων της «ΕπιλοΓΗ», καθώς τα συνεταιριστικά προϊόντα, τα οποία προωθεί η ΠΑΣΕΓΕΣ, έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση από τα αντίστοιχα επώνυμα που βρίσκονται στα ράφια, δίνοντας στον πελάτη τη δυνατότητα επιλογής. «Ο πελάτης θα προτιμήσει ένα ελληνικό συνεταιριστικό προϊόν έναντι εκείνου κάποιας ξένης ή πολυεθνικής εταιρείας. Κυρίως σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα, που προς το παρόν είναι το δυνατό μας χαρτί, βλέπουμε ξεκάθαρη προτίμηση του κόσμου στα ελληνικά προϊόντα» σχολιάζει η υπεύθυνη λειτουργίας καταστημάτων της «ΕπιλοΓΗ» κ. Βέρα Μαρκέτου. Οπως εξηγεί η ίδια, αρκετοί είναι οι άνθρωποι που έρχονται στα καταστήματα από απομακρυσμένες περιοχές, ωστόσο οι περισσότεροι είναι οι τυπικοί πελάτες ενός συνοικιακού σούπερ μάρκετ. «Στα ράφια μας υπάρχει ό,τι και σε ένα οποιοδήποτε σούπερ μάρκετ. Οι πελάτες έρχονται για να κάνουν τα ψώνια τους και σταδιακά μαθαίνουν να επιλέγουν τα συνεταιριστικά προϊόντα» αναφέρει η κ. Μαρκέτου.
Τον περασμένο Νοέμβριο, από τα 20 πιο δημοφιλή προϊόντα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, τα 15 ήταν συνεταιριστικά. Μεγάλη επιτυχία γνωρίζουν τα συνεταιριστικά ρύζια με 95% επί του συνόλου και τα όσπρια με 80%, ενώ είναι ενδεικτικό ότι από το σύνολο των αλεύρων που πωλούνται, το 68% αφορά μια τρίκιλη συσκευασία συνεταιρισμού. Στην επιτυχία ωστόσο συμβάλλει και το γεγονός ότι, ελλείψει μεσαζόντων και υψηλών ενοικίων ραφιού, οι τιμές των συνεταιριστικών είναι κατά 10 - 40% χαμηλότερες των αντίστοιχων «γνωστών».

«Σε καλές τιμές»

«Μένω δίπλα, κάνω από εδώ τα ψώνια μου σε ποσοστό τουλάχιστον 50%. Εχω μάθει κάποια από τα τρόφιμα Ελλήνων παραγωγών που έχει στα ράφια του το σούπερ μάρκετ και τα επιλέγω, είναι καλά και σε καλές τιμές» μας λέει η κ. Ανδρονίκη Μπέου, την οποία συναντήσαμε στο υποκατάστημα της αλυσίδας επί της Γερουλάνου 17 στην Αργυρούπολη. Τα υπόλοιπα καταστήματα βρίσκονται στην Ασκληπιού 16 στο Καματερό, Αργους και Ιωαννίνων στον Κολωνό, Αβέρωφ και Πόντου στον Κορυδαλλό και Αίαντος 59 στο Ιλιον.

Του Κωστα Oνισενκο για την καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια: