To blog είναι αφιερωμένο στο φίλο μας Νικηφόρο, που έφυγε νωρίς από τη ζωη. Καλό ταξίδι φίλε.... το νου σου

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Έλεγχος μεταχειρισμένου οχήματος



Ας δούμε ποια είναι τα "κρίσιμα" μέρη που πρέπει να ελέγξουμε σε ένα μεταχειρισμένο που σκεπτόμαστε να αγοράσουμε, πριν επισκεφθούμε κάποιο μηχανικό.

Έχετε βρει το μεταχειρισμένο που θέλετε και σκέφτεστε σοβαρά να το αγοράσετε. Ο ιδιοκτήτης του σας ορκίζεται ότι το αυτοκίνητο είναι σε άριστη κατάσταση, αλλά εσείς, όπως άλλωστε είναι λογικό, έχετε τις αμφιβολίες σας. Πριν, λοιπόν, κάνετε μία επίσκεψη σε κάποιο μηχανικό, μπορείτε να ελέγξετε από μόνοι σας κάποια βασικά τμήματα του αυτοκινήτου, τα οποία μπορεί να σας "μαρτυρήσουν" κάποια βλάβη ή κάποιο τρακάρισμα.

1. Αριθμός πλαισίου
Ελέγξτε προσεκτικά αν το "ταμπελάκι" που αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου έχει κάποια ίχνη μπογιάς ή χαρακιές, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος "τεχνίτης" έχει ασχοληθεί μαζί του. Επίσης ελέγξτε αν τα στοιχεία του αριθμού αντιστοιχούν με τα στοιχεία που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας.

2. Κατάσταση κινητήρα
Αν και τις περισσότερες φορές ο ιδιοκτήτης έχει πλύνει το χώρο του κινητήρα, μία ματιά από τον υποψήφιο αγοραστή αρκεί για να βγουν μερικά συμπεράσματα. Ελέγξτε για τυχόν διαρροές ή κάποια υπολείμματα λαδιού αρκετά σχολαστικά. Στη συνέχεια και ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία, ανοίξτε την τάπα λαδιού στο πάνω τμήμα του κινητήρα και παρατηρήστε αν εξέρχονται καπνοί, πράγμα που, αν συμβαίνει, μαρτυρά βλάβη στο εσωτερικό του κινητήρα.

3. Αμάξωμα
Ελέγξτε προσεκτικά το αμάξωμα του αυτοκινήτου και μετρήστε με το δάχτυλό σας τις αποστάσεις μεταξύ των μεταλλικών -και όχι μόνο- μερών. Πιθανές διαφορές αποτελούν ενδείξεις επισκευής από κάποιο τρακάρισμα. Αν όντως δείτε κάποια διαφορά, επισκεφθείτε κάποιον ειδικό (μηχανικό, φανοποιό), για να ενημερωθείτε για το πόσο μεγάλη ήταν η ζημιά αυτή.

4. Σύστημα διεύθυνσης
Οδηγώντας το αυτοκίνητο, αφήστε το τιμόνι σε κάποια ευθεία διαδρομή, ώστε να διαπιστώσετε αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας, πράγμα που πιθανόν να σημαίνει, ότι έχει υποστεί στο παρελθόν κάποια σοβαρή ζημιά. Ο τζόγος του τιμονιού θα πρέπει να είναι το πολύ 10 πόντους.

5. Ελαστικά
Ελέγξτε το πέλμα των ελαστικών για τυχόν ανομοιόμορφη φθορά, η οποία μπορεί να σημαίνει ότι κάποιο τμήμα του αυτοκινήτου μπορεί να είναι στρεβλωμένο από κάποια πιθανή σύγκρουση. Επίσης η μεγάλη φθορά των ελαστικών των κινητήριων τροχών υποδηλώνει την κακή χρήση του αυτοκινήτου (έντονο σπινάρισμα).

6. Μετάδοση
Αν έχετε την ευκαιρία να οδηγήσετε το αυτοκίνητο, ελέγξτε αν ο συμπλέκτης έχει καλή αίσθηση και αν απομονώνει σωστά. Οι ταχύτητες επιβάλλεται να "κουμπώνουν" σωστά και χωρίς δυσκολία, ενώ παρατηρήστε αν το κιβώτιο παράγει κάποιον παράξενο θόρυβο.


info: autotriti.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: